La nit, és el punt de partida.
I jo prenc la paraula com a tal per obtenir un ventall de possibilitats fonètiques. Així doncs, busco totes aquelles paraules catalanes i monosíl·labes que continguin la "I" tal com succeeix amb la paraula "NIT". A partir d’aquí n’extrec 30, com si es tractes d’una sopa de lletres en el seu conjunt. I relaciono cadascuna d’elles amb un gest que correspongui i representi el seu significat.
D’aquesta manera sorgeix un nou llenguatge. Una representació donada de signes que configuren una comunicació gestual, un moviment que oscil·la entre la paraula i el gest. I que, en funció del ritme, la repetició i la velocitat, genera una coreografia, una peça en moviment.
El fet de repetir un gest de forma voluntària durant un període de temps, acaba transformant el moviment en una acció inconscient, amb transcendència en sí mateixa.
NIT EXPRES
Tal com diu el mot "exprés", he volgut manifestar en aquesta peça un ritme constant i accelerat per observar la transició mínima entre un i altre gest. D’aquesta manera, s’obtenen petites variacions, donades per la rapidesa entre l’enllaç. Considero tal concepte interessant ja que pot arribar a engendrar un nou diàleg, que fuig del real, que esdevé incoherent i que per tant, s’allunya de les pautes de la comprensió.
SOPA DE NIT
A més a més, els mots van apareixent davant el personatge al transcurs de la peça per conformar un teixit, una sopa de lletres basades sobre la nit.
CONVERSANT
CONVERSANT